Friday, February 18, 2011

Arsenal won againts Barca !!!

Lambat nya aku update blog... Biasa lah time sekolah ni. Kalau time cuti laju je update. Aku rasa happy sangat sebab Arsenal menang lawan Barcalona !

Semua fan Arsenal mesti happy gila babeng sekarang ni. Fan lain terutama Barca pulak lemah longlai lepas tau keputusan. Ha.... Bola itu bulat ye, Barca jangan terlalu memandang rendah kat kelab-kelab lain. Baru lah Barca tau siapa Arsenal sekarang ni.

Dua musim lepas Arsenal seri di tempat sendiri dan kalah pada perlawanan ke-2 di Nou Camp.


Arsenal terselamat sebab Fabregas score penalti pada perlawanan pertama, tetapi kalah pada perlawanan ke-2. Time tu aku bapak la kecewa dengan keputusan tersebut.

Arsenal bangkit  dengan dua gol lewat  permainan daripada Robin van Persie pada minit ke-78 dan Andrei Arshavin (m-83) untuk hadir dengan lebih yakin di Stadium Nou Camp bagi menyahut cabaran perlawanan kedua pada 8 Mac ini. 

Tetapi Wenger masih lagi menganggap Barca sebagai pasukan terkuat:

Kami bukan pilihan dan masih percaya Barcelona adalah barisan terbaik di kejohanan ini. Tapi kami tahu kami boleh mengalahkan mereka. Kami tidak memikirkannya tahun lalu,” kata Wenger yang merakamkan antara pencapaian hebat dalam kejayaanya bersama Arsenal. 


Yang aku paling minat ialah Arshavin score. Aku punya happy hingga tak terkatalah....






Hahaha.. Dia celebrate macam sial. Tapi aku happy sebab dah lama tak tengok Arshavin senyum dan score. 




Tengok muka iblis ni. Hahaha... Macam sial dah aku tengok. Padan muka dia. Dia ingat Barca tu kuat sangat ke ?




Akhirnya...... Ternyata Arsenal kuat dan bukan calang-calang pasukan. Semangat kerja sama mereka sangat baik. Bekas penyerang dan beliau juga seorang yang meynayangi Arsenal cakap "Barca memang kuat. Tapi ada satu pasukan yang boleh tundukkannya, itu lah Arsenal......" So, Arsenal memang layak untuk menang dan muncul juara. Go Gunners !

No comments: